Od Turske pa do Pakistana su sve zemlje sa većinskim muslimanskim stanovništvom osudile vojnu akciju mijanmarske vojske i ubistva pripadnika Rohinja muslimana. Istovremeno su u Indoneziji i Pakistanu islamističke grupacije organizovale masovne demonstracije protiv mijanmarskih budista, tamošnje vlade i de facto šefice vlade, dobitnice Nobelove nagrade za mir Aung San Su Ći. Takođe su sve glasniji poziv da joj se oduzme to priznanje.

Koliko god je sramna činjenica to što se događa u ovom trenutku u Jugoistočnoj Aziji, isto tako je nevažna reakcija muslimanskih zemalja zbog patnje Rohinja. Jer, upravo odnos prema religioznim manjinama ili sektama zemalja sa muslimanskom većinom srozava njihov ugled. U Pakistanu se već decenijama povećava diskriminacija hindusa, hrišćana i sljedbenika Ahmadija od strane same države.

Sa svojim Zakonom o zabrani bogohuljenja države sa muslimanskom većinom su prisilile manjine na život u stanju permanetnog straha. Hrišćanske oblasti se spaljuju, hindusima prijeti linč zbog 'vrijeđanja islama' ili proroka.


Slogani džihadista ne pomažu Rohinjama

Uspon političkog islama u Indoneziji i Maleziji prijeti kulturološkom pluralizmu u tim zemljama. Tako da je zaista ironično kada islamski hardlajneri u Indoneziji, Maleziji i Pakistanu protestuju protiv ugnjetavanja Rohinja u Mijanmaru. No, to ne opravdava činjenicu da su Rohinja muslimani jedna od najugroženijih manjina u svijetu. Oni već decenijama žive u Mijanmaru bez države i državljanstva. Bangladeš, susjedna muslimanska zemlja, ne želi da ih prihvati. Ovdje se radi o jednoj ogromnoj i neshvatljivoj ljudskoj tragediji. I tu staviti religiozni predznak, učinilo bi nepravdu jednoj zajednici koja strada.

Jer, tu se ne radi o borbi između budizma i islama. I činjenica je da su zapadne vlade bile te koje su digle svoj glas kada se nasilje protiv Rohinja razbuktalo 2012. godine. Međunarodne humanitarne organizacije pomažu već godinama Rohinjama u Mijanmaru i u izbjegličkim centrima u Bangladešu, i to je mnogo više nego što pomažu slogani džihadista, ili turski predsjednik Erdogan ili pakistanski Abasi.


Islamizacija konflikta

Muslimanska osuda masakra nad Rohinjama je jednostrana i iskrivljena. I ona instrumentalizuje ljudsko stradanje za religiozne svrhe. Konflikt u Državi Rakhine nikada nije bio između islama i budizma. To je ekonomski i politički sukob koji u ovom regionu traje već godinama. Džihadistički momenat je pridodat kasnije. A islamizacijom Rakhine konflikta loša situacija u kojoj se nalaze Rohinje samo se još vojno zaoštrila, a za to još veću cijenu plaćaju upravo Rohinja muslimani.

Tekst prenosimo s portala Deutsche Welle