Čile po noći: Treća obljetnica Narodne pobune
Da bi netko imao određenu perspektivu o svijetu on ili ona tu perspektivu mora i (pro)živjeti. Drugim riječima, ako netko lično ne pati od problema 'donjeg naroda', taj teško može razumjeti zašto se njegovi pripadnici ponašaju kako se ponašaju te zašto razmišljaju na određen načinSedmica nakon potopa: Santiago ususret obljetnici državnog udara
Razmišljam kako je ljudima sigurno dosta tih neprestanih ciklusa nade i razočarenja, pa više nitko niti ne pokušava da još jedan put protrese ovu zemljuČile nema novi ustav! Duh Pinocheta je tu da ostane
Kako je moguće da je društvo koje je prije par godina tražilo korjenite promjene jučer odbacilo prijedlog ustava koji je nudio stvaranje socijalne i plurinacionalne države koja bi se legalno obavezala osigurati dostojanstven život svim njenim stanovnicima?Bogatašice nisu moje drugarice: Rod i klasa unutar srednjoškolskog kolektiva Subverzivne Isaurine
„Neko ko nikad nije proživio ovo što mi preživljavamo, neko ko nije osjetio ovaj bijes, ovu bol, ili ovu tjeskobu koja dolazi iz pripadnosti nižim klasama, taj mi ne može ni o čemu govoriti. One ne žive teškim životom. One ne poznaju stvarni svijet.“Ande iz snova: Borba za Čile očima Patricia Guzmána
Uvijek sam imao dojam da u Čileu vrijeme teče sporije. Možda baš zbog Andi, ovog zida od stijena. Volim tu ideju da su Ande naše drugo more koje nas pretvara u otokRoberto Bolaño: Divlji detektiv i posljednji romantični pas
Može se reći da Bolaño utjelovljuje lik deteritorijaliziranog latinoameričkog pisca, koji je istodobno i prognan. Ali, njegovo izgnanstvo nije samo političko, nego je ono i egzistencijalnoFragmenti čileanske povijesti kroz životne priče hrvatskih doseljenika
Od prvog doseljenika iz Hrvatske u Čile do danas, kroz 160 godina su mnogi Hrvati ostavili značajnog traga u povijesti te zemlje: neki kao ljevičari i borci za društvenu emancipaciju, neki kao desničari i ljudi režimaLjudi sa zemlje: Mapuče život kao prostor otpora
Mapuče (mapu = zemlja; če = ljudi) su južnoamerički domorodački narod koji je historijski nastanjivao južne dijelove današnje Argentine i Čilea. Unutar procesa stvaranja čileanskog nacionalnog identiteta, Mapuče, kao i ostali domorodački narodi, su uglavnom dobili ulogu bliskog, nepoželjnog drugogPolitičko nasilje i Luisa Toledo – majka čileanskog 'donjeg naroda'
„Na kraju krajeva, naše nasilje je političko nasilje. I ono u sebi nosi određene političke osjećaje i određeni politički projekt. I to je projekt naše klase. I taj projekt se neće ispuniti ako mi ne koristimo ove metode. I povijest nam je pokazala da je ovo jedini način da nešto postignemo u ovoj zemlji“DNEVNIK JUŽNOG VREMENA: Funa - feministički pokret i rodna društvena drama
Može se reći da funa problematizira funkcionisanje postojećih struktura jer nastoji natjerati društvo da prepozna kao nasilne one prakse koje su prihvaćene kao „normalne“DNEVNIK JUŽNOG VREMENA: Putevima 'novog' Čilea
O životu u Santiagu, o čileanskom društvu, njegovim borbama i promjenama, u seriji tekstova pisat će naš suradnik iz glavnog grada Čilea
Učitavam...