Posljednjih sedam dana se digla velika prašina na gotovo svim srednjobosanskim portalima, a vijest je prenio i klix.ba, oko, pazite sad, alkotestiranja imama u Kreševu.

Nikome normalnom tu nema ništa čudno; trebalo bi, naime, da su svi ljudi u našoj zemlji jednaki pred zakonom, no ne bi ovo bila Bosna i Hercegovina kad se od muhe ne bi pravio slon. Imam iz naše priče je povrijeđenog ega odmah ispričao što se desilo svom kolegi - glavnom imamu ef. Bajriću iz Islamske zajednice Kiseljak, da bi potonji obavijestio medije kako se u Kreševu namjerno maltretiraju muslimani za vrijeme svetog mjeseca ramazana. Da stvar bude gora, policijski službenici koji su tu noć obavljali svoju dužnost bili su Hrvati, što je na najčitanijem portalu boldirano. Treba li uopće spominjati kakvi su se gnjusni komentari mogli pročitati na spomenutim portalima? Čovjeka zaprepasti činjenica da jedna takva glupost jako brzo dovede do priče o “ustašama i balijama”, spominjanja ratnih dešavanja, pozivanja na uručenje otkaza zaposlenicima i čega već sve ne.

Zbog svega navedenog MUP SBK je pokrenuo istragu o alkotestiranju imama, no kako saznaje portal kreševo.info, nije utvrdio nikakve nepravilnosti u radu policijskih službenika.

S obzirom na sve navedeno, te na to kako se “prašina ne sliježe”, razmotrimo još jednom što se te kobne noći zaista dešavalo.

U vrijeme “nemilog” događaja je, po naredbama federalnog i kantonalnog stožera civilne zaštite, trajao policijski sat i to u periodu od 21 sat do 5 sati. Dakle, bilo je zabranjeno kretanje stanovnika - osim onih koji su imali posebne dozvole. Zaposlenici policijske stanice u Kreševu dobili su naredbu od policijskog komandira da se svi vozači, koji prekrše naredbu zabrane kretanja, zaustave i alkotestiraju – tzv. pojačana kontrola. Ef. Bašić je u izjavi za Preporod.info, medijski centar Islamske zajednice BiH, kazao da je za njega kao vjernika i imama bilo veliko poniženje “da se alkotestira”.

– Bili su pristojni kada su me zaustavili oko 21.10 sati. Rekli su mi da je rutinska kontrola. Jedan od policajaca me obavijestio o kršenju zabrane kretanja. Tada sam mu dao potvrdu koju imam od Medžlisa Islamske zajednice (MIZ) Kiseljak da se mogu kretati. Policajac koji me kontrolirao uzeo je potvrdu i otišao do svojih kolega. Ostao sam u autu, nisam čuo o čemu su oni razgovarali. Nedugo zatim isti policajac se vratio do mene, tražeći mi vozačku dozvolu i saobraćajnu, što sam ljubazno uradio, nakon čega se policajac ponovo uputio do policijskog automobile i drugih kolega – kaže nam ef. Bašić.

Tvrdi da je policijski službenik od njega tražio da se podvrgne alkotestiranju, a rezultat je iznosio 0,0 promila alkohola.

– Rekao mi je: „Gospodine, moramo vas alkotestirati, to je naredba od komandira, jer je pojačana kontrola te da se svi učesnici u saobraćaju moraju alkotestirati“. Postupio sam po naređenju policajca. U međuvremenu, dok se sve to dešavalo, dva ili tri automobila su zaustavili i vjerovatno po poznanstvu, uredno ih brzo pustili. Nisu im ni dokumente tražili. Policajca sam pitao koji je razlog da mene alkotestiraju. On mi je kazao da to mora, kazavši mi “znam da vam je sveti mjesec ramazan, ali moram vas alkotestirati”. Nisam se htio upustiti u neku polemiku. Uradio sam šta su tražili od mene. Alkotest je bio, naravno, negativan – ističe ef. Bašić.

Što je sporno u imamovim navodima? Sporno je to što tvrdi kako su za vrijeme njegovog alkotestiranja zaustavljena 3 vozila koja su puštena bez pregledavanja dokumenata, a kamoli alkotestiranja. U vijesti o istom događaju, koju je prenio klix.ba, rečeno je, pak, kako su 3 automobila prošla bez da su ih zaustavili. Zašto za dva medija imam daje dvije različite izjave? Je li se na portalu Islamske zajednice namjerno išlo na „dolijevanje ulja na vatru“ s obzirom da MUP SBK nije naišao na nepravilnosti? Teško mi je vjerovati, s obzirom da to nikada nisam vidio, da je jedna patrola u isto vrijeme zaustavila dva ili tri automobila, tako da mi se verzija portala klix.ba čini vjerodostojnijom.

Također je sporna naredba komandira koja nije posve jasna, ili nije jasno prenesena. Mišljenja sam da je, ukoliko je naredba bila da se svako vozilo koje naiđe za vrijeme policijskog sata zaustavi i alkotestira, bila potrebna još jedna patrola ili više policajaca koji bi zaustavljali sva vozila. Također je bila potrebna i lokacija na kojoj bi se moglo zaustaviti više vozila. Vjerojatnije je, ipak, da je naredba bila da se alkotestiraju sva vozila koja budu zaustavljena. Ovo, međutim, nije problem samo policijske stanice u Kreševu, nego policije na nivou države, a vjerojatno i regije. Imam se, koji je očigledno vozač, sigurno našao u više sličnih situacija, kao i svi mi. Koliko puta sam, kao pješak, svjedočio da dok policija provjerava jednog vozača drugi vozači krše ograničenje brzine ili rade neki drugi prekršaj. Taj problem treba sustavno pokušati riješiti, jer je iz tehničkih razloga nemoguće da jedna patrola zaustavi svako vozilo. Nemoguće je to u malom Kreševu, a kamo li na magistralnom putu ili u velikom gradu. Ista stvar je i s prelaskom granice, zamislite kakve bi gužve nastale da carina svakog putnika sustavno pregleda!

Ukoliko je pak naredba bila da se alkotestiraju samo oni koji krše policijski sat, imam je trebao biti pušten jer je imao dozvolu i nije radio nikakav prekršaj.

No, u svakom slučaju možemo zaključiti da je ova situacija prenapuhana i da je imam bespotrebno digao prašinu jer je tobože „ponižen". Mislim da bi barem vjerski službenici trebali biti mudriji, a ne dodatno doprinositi narušavanju ionako loših odnosa u društvu. Koliko se god mi svijetu predstavljali kao multietničko društvo, u stvarnosti vidimo da i najmanje sitnice izazivaju još veće podjele među ljudima. Imami i drugi vjerski službenici bi to trebali sprečavati. Puno veća poniženja danas trpe stanovnici BiH pa se Islamska zajednica ne oglašava, kao uostalom ni druge vjerske zajednice.


Damir Kovačević, Prometej.ba