Dan poslije Dana nezavisnosti – opet u zavisnost
Jedino na području gdje bivstvuje zamračena logika, takvi mogu da govore o nezavisnosti. A gdje bivstvuje zamračena logika, tu caruje dogma
Nakon što se probudimo dan poslije Dana
nezavisnosti, poslije euforije nacionalnih prepucavanja, zanesenih govora i
mitologizacije Bosne i Hercegovine, ono što ćemo uvidjeti jeste da isti ti
erosi i ljubovanje u govorima političkih lidera nisu ništa nego pusta laž, kao
i svake godine. Budimo se u državi sa 0%
vakcinisanog stanovništva, probudit ćemo se u državi koja čeka – zavisno –
potporu neke veće sile da joj pripomogne i servira vakcine, jer ona sama to ne
može. Prosta logika nam govori da ako
volimo „A“, onda briga i održavanje implicira ka istom tom „A“; međutim govore
o državi drže ljudi koji pripadaju političkim strankama koje su odgovorne za
aferu respiratori. Onu aferu u kojoj su pronevjerili vlastiti narod i u kojoj
su kroz takav oblik ponašanja getoizirali i doveli svoj narod do pitanja
opstanka. Isti ti nisu sposobni da spase građane koji ipak sačinjavaju tu
državu. Ovdje dolazimo do jednog logičkog pitanja: „Kako je ljubav prema državi mržnja prema građanima?!“ Zdrav razum
ovdje prepoznaje svu zamračenu logiku i zanemarenu epistemologiju. Nije to
ništa novo u „nezavisnoj“ državi Bosni i Hercegovini, zamračena logika je
ovdje rutinizirano pravilo. U Bosni i Hercegovini – upravo – jedna skaredna
ološ drži monopol u ljubovanju prema državi i određuje osjećaje, individualne pa
i one nacionalne.
Upravo ta skaredna ološ koja diktira socijalnu dinamiku godinu dana oduzima
mladima pravo na obrazovanje, oduzima generacijama pravo na interakciju i
iskustveno učenje, dok istovremeno organizuje i kampanje i izborne skupove u
jeku pandemije. Država je njima – očito – jedan prazni imaginarij koji
popunjuju sa onim što im je potrebno da se održe na poziciji vlasti. Upravo taj
jedan prazni imaginarij koriste da crpe sav legitimitet.
Zajednički obrazac i izvor iz kojeg se crpi sav legitimitet je etnonacionalni
sukob; međutim, suštinski to nije etnonacionalni sukob nego etnonacionalna
kohabitacija. Naoko bi djelovalo da ovdje imamo tri zavađena nacionalizma,
međutim, vidljivo je kako sva tri etnonacionalizma (otjelovljena u tri
politička subjekta) vrlo lako donesu odluku o zaštiti vlastitog kapitala,
namještanju tendera i podjeli moći. Ono što se ispostavi na kraju kao konačno
jeste da taj tronožac nikada ne ide odvojeno, već se radi o jednom univerzalnom
nacionalizmu i jednoj političkoj agendi: oni su koalicija etnonacionalnih
interesa, jedan tronožac sa istom ideologijom. Agendom koja najviše šteti
građaninu Bosne i Hercegovine.
Taj tronacionalni tronožac otjelovljen u jedan koalicioni subjekt će nakon
prepirke u Danu nezavisnosti odmah sutradan nastaviti da eksploatiše radnike, prodaje i namješta tendere o javnom dobru,
kolegijalno će nastaviti raditi na zaduživanju stranim bankama. Na primjeru
akciza smo vidjeli da još nismo osjetili slast novih autoputeva, iako je od
njihovog uvođenja prikupljeno preko sedam milijardi konvertibilnih maraka.
Zdrav razum unutar ovih logičkih omaški otkriva da najviše o Danu nezavisnosti
govore oni koji nas učiniše zavisnim i od mačeta i od kučeta. Nakon svih
zaduživanja, nesposobnosti u nabavci vakcina, zatim getoiziranju svih sa jednim
pasošem, pasošem Bosne i Hercegovine, prosta logika propituje: da li takvi imaju moralno pravo da govore o
Danu nezavisnosti uopće? Jedino na području gdje bivstvuje zamračena
logika, takvi mogu da govore o nezavisnosti. A gdje bivstvuje zamračena logika, tu caruje dogma, a u dogmi nema
slobode. A kada nema slobode, nema ni nezavisnosti. Spas dolazi kada
shvatimo (kolektivno svi) da ćemo tek oslobađanjem od etnonacionalnih stranaka
i njihovog nacionalizma imati priliku da se izborimo za našu nezavisnost.
Mirza Šaćiri, Prometej.ba