Virtuelna izložba: Ciklus Omegapolis Kemala Hadžića
Kemal Hadžić u fotografskom ciklusu Omegapolis prikazuje deformiranu realnost, zaključuje Enver Kazaz u eseju Ukrštanje vremenskih planova na fotografiji Kemala Hadžića. Ove, prvi put virtuelno objavljene, fotografije vrijedno su svjedočanstvo uništenog grada kojem Hadžić dopisuje metafizičku notu zamućujući srednji plan fotografije, a gdje su gornji i donji izoštreni čime se postiže efekat bezvremenosti. U takvoj perspektivi srednji plan je ona sadašnjost koja je oduzeta ubilačkim ratom. Donji plan pokazuje prošlost, već nastalo i trošno, iako trajnije od gornjeg plana, budućnosti koja je odsječena i nesigurna. Zbog toga Hadžić budućnost na fotografiji vidi kao apokaliptičnu pa fotografije poput one na kojoj u donjem planu vidimo stepenice a u gornjem planu vidimo timpan, grčki stil reljefiranja pročelja, zorno prikazuju simbolički potencijal onostranog, zadnjeg vremena. Nadalje, umjetnost reljefiranja teži besmrtnosti dok atmosfera rata stoji u prikazu zapuštenih stepenica preko kojih pada granje, a širi kontekst samog ciklusa taj osjećaj samo pojačava.
Omegapolis stoga nužno priziva već postojeće simbole koji opominju na vječnost, ali ih i dekonstruira, izvrće im značenje i pokazuje besmisao društva koje se poziva na religijski mir dok ratom odnosi živote i mjeri svoju vrijednost žrtvama. Radi se o dvije fotografije: natpis Sveti Josip moli za nas, gdje ironijski jedina poveznica dna, simbolički shvaćenog kao zemlje gdje su ljudi, i onog gore, gdje stoluje metafizički Bog, ali u razrušenoj atmosferi, jeste jedan oluk. Druga fotografija, naslonjena na nju, gdje se u donjem planu nalazi ogromna rupa u munari dok u gornjem planu munare uopšte i nema jer je porušena granatiranjem daje ozrcaljenu sliku iste ratne realnosti. Hadžić tako pokazuje krvavu stranu pozivanja na boga ukoliko taj bog koristi drugu bogomolju, džamiju. Završni osvrt na rušilački pohod jesu fotografije Vijećnice čijim uništavanjem se željelo gradu oduzeti ono urbano. Atmosferu urbicida Hadžić će predstaviti kroz seriju fotografija ali će ona fotografija visokog bijelog, blještavo osvijetljenog prolaza između dva stuba zasvođena lukom najzornije postaviti pitanje: kuda?
Suad Beganović
Fotografije nije dozvoljeno preuzimati bez kontaktiranja i dozvole autora.