Autorica ilustracije: Eleanor Taylor
Fenomen Grete Thunberg, šesnaestogodišnje
klimatske aktivistkinje iz Švedske koja je uzburkala svjetsku javnost svojim nadahnutim
govorom na ovogodišnjem klimatskom samitu u Ujedinjenim narodima, nadilazi puku
raspravu o mogućoj ekološkoj katastrofi koja uistinu prijeti planeti uslijed globalnog
zagrijavanja, te predstavlja i najnoviji eksponat jednog nevjerovatnog kulturnog
modela koji je zajedno sa svojim civilizacijskim nosiocem uveliko zakoračio u
krajnje dekadentnu i obijesnu fazu uslijed mnogodecenijskog društvenog
blagostanja i opšteg mira. Da bismo razumjeli prirodu Gretinog fenomena moramo
demistifikovati šire društvene odnose i njihovu kafkijansku esenciju kako bismo
najprije uvidjeli korelaciju između Grete Thunberg, opšte infantilnosti koju
nameće trenutni javno diskursivni model i pseudoemancipatorskog aktivizma kao
odraza ukmeženog i narcisoidnog hiperindividualizma iza kojeg se uvijek krije
novac. Idući korak ka potpunom razumijevanju fenomena zahtjeva utvrđivanje
njegove inherentno kapitalističke, a ne društveno odgovorne prirode te
osvijetljavanje njegove direkne veze sa neprofitnim
industrijskim kompleksom koji ga je proizveo i čije je mezimče. Priča o
Greti Thunberg priča je o zelenom korporatizmu, visokoprofitabilnom IT sektoru,
multibilionskoj lobističkoj industriji, selebritiju kao instituciji digitalne
ere i četvrtoj industrijskoj revoluciji
koja nam slijedi.
Kao
uvod u fenomenologiju njene pojave, potrebno je nanovo ispričati priču o Greti
Thunberg na isti onaj pitoreskni način na koji je literarno osmišljena prije
nešto više od godinu dana, kako bismo se podsjetili na njenu osnovnu premisu i
uvidjeli njenu potpunu prozaičnost. Naime, sladunjava i poučna bajka o Greti, koja
danas predstavlja ušećereni apolog namijenjen širokim narodnim masama a iza
koje stoji jasna korporativna agenda, komotno je mogla nastati i kao neka Roald
Dahlova novela u kojoj jedna empatična i bistra djevojčica koja boluje od
Aspergerovog sindroma, uz blagoslov svojih imućnih ali nadasve pravednih
roditelja, donosi hrabru odluku da se sama suprotstavi zlim odraslima koji joj
kradu snove, tako što napušta školu i gordo stupa pred zamak u kojem zločesti odrasli
donose sve važne odluke, usamljeno upozoravajući kralja i kraljeviće i sve
njihove podanike da prijeti velika opasnost po djecu kraljevstva. Ovaj prosvijećeni
čin odvažne djevojčice s kikicama na glavi, obasjan oreolom dječije naivnosti i
univerzalne dobrote, prerasta u svjetionik koji treba, poput mitskog junaka iz
Donje Saksonije - frulaša hamelinskog, okupljati svu djecu ovoga svijeta odsviranim
notama na uzdužnoj flauti. S pjesmom na usnama, ta okupljena i životom utkana
djeca, potpuno nezavisno od bilo kakvog utjecaja s vana, na koncu se trebaju zbiti
u veselu vojsku s Gretom na čelu, spremni da razigrano i slobodarski koračaju
ka boljem svijetu. Pripovijest o mladoj heroini Greti Thunberg, kao i svako djelo
fikcije, pored stvarnosti, referiše se i na samu umjetnost pripovijedanja i njene
primordijalne arhetipe, u sebi noseći i sve bitne elemente antičke tragedije
koju Aristotel opisuje u svojoj Poetici: priču, karakter, govor, misli, scenski
aparat i muzičku kompoziciju, uz određene, promućurno izbrušene narativne
intarzije koje priči daruju biblijsku dimenziju. Gretine vrline i karakterni
atributi, pa čak i eufemistički nazvane super moći, pored antičkog junaka,
neodoljivo podsjećaju na starozavjetnog Mojsija koji učini mnoga čuda, izbavi
hebrejski narod iz ropstva i nahrani ga manom, tom čudesnom hranom s neba. U
Gretinoj priči postoji jasan motiv mesijanizma koji je savršeno kulturološki
oblikovan i simplicistički dočaran epizodama poput njene nedavne prekookeanske
plovidbe, iskrcavanja u Nju Jorku i sastanka s Barakom Obamom – epizode koja neodoljivo
podsjeća na novozavjetnu priču iz apostolskih djela o brodolomu kojeg je Sveti
Pavle doživio na obali Malte i njegovom prevođenju na hrišćanstvo kasnijeg
malteškog episkopa i mučenika, Svetog Publija - sve kako bi se naslikala slika
svijeta koja stilski pripada naivnom slikarstvu, a koja je namijenjena modernom,
preosjetljivom čovjeku kojem koncentracija luta s jednog monitora na drugi u
potrazi za kratkim i sažetim blic informacijama koje samo služe da bi potvrdile
njegovo pojednostavljeno, manihejsko poimanje stvarnosti. Utoliko pripovijest o
petarpanovskoj Jovanki Orleanki, koja utjelovljuje sve identitete bliske
konzumentu navedenog narativa, zaista budi reakciju ciljane grupe. Ne smije se
zaboraviti da je glavna junakinja ove pripovijesti s razlogom bijela
Evropljanka koja pripada visokorazvijenom i ateiziranom odlomku judeohrišćanske
civilizacije, da potiče iz ekonomski dobrostojeće i formalno visokoobrazovane
porodice te da ima isti onaj misionarski poriv koji je utkan u kolektivnu
nadkulturu civilizacije koja je svijetu podarila i Hegela i iPhone. No, vratimo
se na samu pripovijest kako bismo je temeljno prostudirali.
Ona,
naime, u svom izvornom obličju i bez umjetničkih intervencija kazuje da je
Greta počela svoj protest pred švedskim parlamentom 20. avgusta prošle godine,
a da se nekim čudom Ingmar Rentzhog,
osnivač društvenomedijske platforme We Don't Have Time, slučajno našao
na licu mjesta te oduševljeno objavio fotografiju njemu nepoznate djevojčice uz
prateći tekst na svom ličnom Twitter nalogu (Janouch, 2019). Rečenu objavu
istovremeno je prenio i zvanični nalog tech kompanije čiji je osnivač.
Rentzhog, koji je u intervjuu za Nordic
Business Insider istakao da je cilj We
Don't Have Time-a zauzimanje vodeće pozicije na internetskom tržištu, nije imenovao
Gretu u svom tweet-u nego ju je samo opisao
kao „usamljenu djevojčicu“ – što je razumljivo, budući da po sopstvenoj tvrdnji
Gretu nije poznavao. Međutim, takva tvrdnja ispostaviće se kao laž. Naime, na
istoj objavi o kojoj je ovdje riječ Rentzhog je označio pet drugih naloga:
omladinski pokret Zero Hour i
njegovog osnivača Jamie Margolina, Al Goreov Climate Reality Project, nevladinu organizaciju People's Climate Strike i – Gretu
Thunberg! (Morningstar, 2019) Iste večeri dnevni
list Dagens Nyheter prenio je priču o
„usamljenoj djevojčici“ i ona je postala viralna. Međutim, britanski novinar
Dominic Green u maju ove godine objavio je korespondenciju sa Rentzhogom u
kojoj je Šveđanin priznao da je upoznao Gretinu majku, inače poznatu opersku
pjevačicu i filmsku glumicu u pokušaju, Malenu
Ernman, nekoliko mjeseci prije početka Gretinog aktivističkog rada i to na
konferenciji pod nazivom Climate
Parliament na kojoj su oboje bili govornici. (Green,
Greta’s very corporate children’s crusade, 2019) U razgovoru s
Greenom Rentzhog je takođe otkrio da nije pukom slučajnošću nabasao na Gretin
protest pred parlamentom, nego mu je sedmicu dana ranije Bo Thoren, šef dalslandskog ogranka međunarodne advocacy grupe Fossil Free, dojavio da će isti biti
održan. (Green, Greta’s very corporate
children’s crusade, 2019) Vremenom će se doznati da Rentzhog nije
bio ni sam kada je navodno slučajno ugledao Gretin protest, nego je bio u
društvu Marten Thorslunda, We Don't Have Time-ovog direktora
marketinga, koji je pod punom ratnom opremom uslikao većinu fotografija s
njenih ranih protesta, uključujući onu koja je postala viralna, a koju je
Rentzhog u javnosti pripisivao sebi. (Morningstar, 2019)
Da bismo razumijeli Rentzhogove porive, potrebno je ustanoviti čime se njegova
kompanija tačno bavi. Naime, We Don't
Have Time se samoidentifikuje kao dvokomponentni subjekt – kao pokret i kao
tech start-up koji razvija „najveću svjetsku društvenu mrežu za klimatske
promjene“. (We Don't Have Time, 2018) U opisu kompanije
stoji da se putem „njene platforme milioni članova udružuju s ciljem vršenja
pritiska na svjetske vođe, političare i korporacije kako bi se počelo djelovati
u ime klime“. Cilj start-upa je da ubrzanim tempom dosegne broj od sto miliona
aktivnih korisnika, što je do sada, zahvaljujući još jednoj švedskoj internet
platformi, FundedByMe, privuklo 435
investitora koji u svom vlasništvu drže 74,52% dionica kompanije. U daljem
opisa stoji da kompanija nudi partnerstva i usluge digitalnog marketinga i
savjetovanja vezana za klimatske promjene, privrednu samoodrživost i izgradnju
zelene ekonomije. (We Don't Have Time, 2018) We Don't Have Time je aktivan na tri osnovna tržišta, a to su
društvene mreže, digitalni marketing i ofset ugljenika. Potonje označava
inicijalnu fazu tranzicije ka niskougljičnom razvoju kroz kreditni sistem,
odnosno razvijanje obnovljivih izvora energije kako bi se smanjila emisija
stakleničkih plinova uz postavljanje kvota koje regulišu dopuštenu potrošnju
prljavih energenata. Riječ je o industriji koja je samo u Sjedinjenim Državama vrijedna
82 milijarde američkih dolara, no takođe industrija koja podrazumijeva trgovinu
ugljičnim kreditima – jedna tipično kapitalistička anomalija po kojoj
korporacije trguju certifikatima koji potvrđuju da one nisu premašile dopuštenu
kvotu ispuštenih stakleničkih plinova. (Morningstar, 2019) Dakle, razumijevši
djelovanje We Don't Have Time-a,
svakome postaje jasno da Ingmar Rentzhog i njegovi investitori mogu postati
vrlo bogati ljudi i to vrlo brzo, a na tom putu zaštitno lice njihove
industrije, Greta Thunberg, itekako može pomoći. No, vratimo se priči.
Nezavisna
novinarka Rebecca Weidmo Uvell u junu ove godine objavila je niz e-mailova koje
je primila početkom prošle godine od ranije pomenutog Bo Thorena, u kojima je
on najavljivao potragu za novim, mladim licima eco-aktivizma nekoliko mjeseci
prije Gretinog inicijalnog protesta. (Green, thegwpf.com, 2019) Navedeni e-mailovi
su takođe utvrdili da je sredinom februara 2018. godine Thoren organizovao
radni sastanak pod pokroviteljstvom triju investicionih fondova sa sjedištima u
Briselu, a na kojem su učestvovali švedski aktivisti, univerzitetski profesori,
političari i privrednici s ciljem pronalaženja modela za uključivanje mladih u
energetsku tranziciju. U maju, nakon što je Greta osvojila drugo mjesto na
takmičenju iz pisanja kolumni na temu zaštite okoliša u organizaciji tamošnjeg
dnevnog lista Svenska Dagbladet,
Thoren je lično prišao svim pobjednicima i drugoplasiranim te predložio
organizovanje „školskog štrajka“ poput onog koji se održao širom Sjedinjenih
Američkih Država nakon masakra u srednjoj školi Parkland na Floridi. (O'Neil, 2019) Po priznanju
Thorena, sva djeca izuzev Grete odbila su prijedlog. Na svu sreću, Greta je
donijela navodno samostalnu odluku da se na Thorenov nagovor upusti u eco-aktivizam. (Green,
Greta’s very corporate children’s crusade, 2019) Zanimljivo je da se
njena odluka vremenski podudarala sa objavom Scena iz srca, memoarske publikacije u kojoj su Malena i Svante Thunberg, Gretin otac, a inače
poznati švedski glumac i producent, krajnje naricateljski opisali kako im je
tobože „porodicu spasilo spašavanje planete“. Knjiga je objavljena četiri dana
prije Gretinog prvog izlaska pred parlament. (Lennox, 2019) U razgovoru sa već
pomenutim novinarom Dominicom Greenom, izdavač memoarske građe Jonas Axelsson priznao
je da se izdavačka kuća našla u velikom
problemu prilikom izdavanja knjige jer su novinari konstantno postavljali
pitanje da li je Gretin protest marketinški trik kako bi se dodatno promovisao
porodični memoar. (Green, Greta’s very corporate
children’s crusade, 2019)
Međutim, takav splet okolnosti savršeno je pogodovao Ingmaru Rentzhogu koji se
okoristio Thorenovim aktivističkim planom, Maleninom muzičkom karijerom
(predstavnica Švedske na Evroviziji 2009. godine), Svanteovim vezama s
televizijskom industrijom, medijski popraćenom objavom porodičnog memoara i
Gretinom čudnovatom harizmom kako bi od nje stvorio viralnu senzaciju. Rentzhog,
koji je nedugo prije osnivanja We Don't
Have Time-a 2017. godine postao član Al Goreov Climate Reality Project-a
te prošao obuku rečene organizacije u Denveru, a zatim i u Berlinu, prije 2016.
godine nije imao nikakvih profesionalnih afilijacija s aktivizmom, ekologijom
ili energetikom. (Rentzhog, 2018) Isto važi i za izvršnog
direktora njegove tech kompanije, Davida
Olssona, koji je od samog početka Gretine viralnosti potpisivao mnoštvo
publicističkih radova na engleskom jeziku koji su se bavili njenim aktivizmom. (Olsson, 2018) Obojica su prethodno
gradili jako uspješne karijere u financijskom sektoru, no bez ikakvih dodirnih
tačaka s nišom kojom su danas tobože opsjednuti. Rentzhog je bio osnivač Laike – kompanije koja se bavila
investicionim odnosima, a koju je kasnije FundedByMe
kupio (International Tech News, 2018), dok je Olsson
obnašao funkciju zamjenika direktora Svenska
Bostadsfonden, jednog od najvećih privatnih fondova za nekretnine u
Švedskoj, a u čijem bordu od juna 2017. sjedi i Rentzhog. Kao što sam ranije
naveo, We Don't Have Time od svog osnivanja
imao je dugačak spisak investitora, no valja istaći da se među njima nalazi i
ime Gustava Stenbecka čija porodica
kontroliše Kinnevik, jednu od
najvećih švedskih investicionih korporacija. U maju 2018., Rentzhog i Olsson
imenovani su za predsjednika i člana borda Global Utmaninga - trusta mozgova
kojeg je osnovala Kristina Persson (Lindahl, 2015), nekadašnja ministrica
za nordijsku kooperaciju i strateški razvoj u vladi premijera Stefana Lofvena,
zamjenica guvernera švedske centralne banke, siva eminencija Konfederacije
švedskih sindikata i dalja rodica milijardera i poslovnog magnata, Stefan Perssona. Pored svog impozantnog
CV-a i političkog i familijarnog pedigrea, Perssonova, inače odana New Age-erka,
jedna je krajnje bizarna ličnost koja redovno ističe svoju vjeru u
reinkarnaciju te tvrdi da komunicira sa mrtvima. U svom trustu mozgova okružila
se s nekim od najeminentnijih ličnosti iz švedskog političkog i privrednog
života, pa su tako trenutni članovi borda redom Petter Skogar, predsjednik najvećeg švedskog udruženja poslodavaca;
Johan Lindholm, predsjednik sindikata
građevinskih radnika i član izvršnog odbora Socijaldemokratske partije; Anders Wijkman, predsjednik Rimskog
kluba i učesnik Bo Thorenovog radnog sastanka o kojem je prethodno bila riječ; Catherina Nystedt Ringborg, nekadašnja
izvršna direktorica švedskog vodovoda, savjetnica Međunarodne energentske
agencije i bivša potpredsjednica švedsko-švicarskog energentskog giganta ABB. (Global
Utmaning, bez datuma) Potonja je takođe članica borda ekološke
venture capital firme koja se zove Sustainable
Energy Angels, a čije kompletno rukovodstvo je sačinjeno od nekadašnjeg
vodstva ABB-a. (Sustainable Energy Angels, 2019) Svi navedeni članovi
borda, udruženi kroz Global Utmaning,
zapravo predstavljaju lobističko tijelo koje promoviše njihove poslovne
interese i poslovne interese njihovih saradnika.
Kada
je Gretina majka upoznala Rentzhoga, on je uz sve bio i predsjednik na platnom
spisku još jednog privatnog trusta mozgova čija vlasnica je nekadašnja
ministrica za energetiku ispred Socijaldemokratske partije, Maud Olofsson. Bord nad kojim je
predsjedavao bio je sastavljen od moćnih pojedinaca iz švedskog energetskog
sektora, rukovodilaca vodećih radničkih sindikata i šefova raznih lobističkih
organizacija sa centralama u Briselu. Rentzhogov zamjenik bio je Gustaf Douglas, izvršni direktor
najveće skandinavske investicione grupe za ekološki odgovorne start-upove, Investment
AB Latour, koja je ujedno i najveći pojedinačni investitor u We Don't Have Time-ovu strahovito
inovativnu mobilnu aplikaciju koja je trenutno u izradi. (Bloomberg,
2019)
Naime, nadograđujući ideju svjetski poznatog TripAdvisora, Rentzhogova kompanija izrađuje aplikaciju kojom će
višemilionski korisnici njegove platforme ocjenjivati ekološku pravovjernost
poslovnih subjekata – bilo da je riječ o malim, srednjim, velikim ili globalnim,
kako bi ih natjerali na što veću stopu ekološke svijesti metodom virtualne
mrkve ili motike. (Morningstar, 2019) Implikacije dakako
mogu biti ogromne, budući da će poslovni subjekti po inerciji biti primorani
ulagati i u eco-marketing, kako bi se pokazali što eco svjesnijim, dok bi oni
subjekti koji nisu u stanju ispoštovati novonametnute eco vrijednosti bili
kažnjavani. Žrtve takvog oblika kulture gašenja (Cancel Culture) mogu samo biti
oni najslabiji – mali biznisi, porodične radionice i ugostiteljski objekti ili
start-upovi u svom začetku, koji još uvijek nisu akumulirali dovoljno kapitala
da bi mogli finansirati stabilnu eco marketinšku kampanju uslijed neminovnog
lova na vještice iza kojeg će stajati zeleni korporatizam i njegova čežnja za
monopolom.
Sedam
dana nakon što je Rentzhog tobože slučajno nabasao na Gretin protest dok je
šetao psa pokraj švedskog parlamenta, bijavši toliko inspirisan da je prenio
njenu priču na svoj Twitter nalog, dnevni list Dagens Nyheter objavio je otvoreno pismo zabrinutih građana koje je
pozivalo na prisilno ozelenjavanje privrede i borbu protiv svjetskih vlada kroz
„široku društvenu mobilizaciju koja se dešava u onim zajednicama kojim prijeti neposredna
ratna opasnost“. (Green, Greta’s very corporate
children’s crusade, 2019) Među devet potpisnika pisma,
uključujući Rentzhoga, Kristinu Persson i još troje članova borda Global Utmaninga, bila je i Gretina
majka. No, jedino je Rentzhog priznao svoju vezu sa rečenim trustom mozgova. Kada
su veze između porodice Thunberg i švedskog političkog i poslovnog
establišmenta dospjele u javnost, Gretin otac Svante, koji je u međuvremenu prekinuo
svoju unosnu televizijsku karijeru kako bi postao kćerkin poslovni menadžer te
i sam, poput klasičnog šarlatana, držao predavanja na temu klimatskih promjena,
izdao je saopštenje u kojem je proklamovao da Greta, njegova supruga i on
nikada nisu sarađivali sa We Have No Time
i Global Utmaningom, da nikada nisu
upoznali Kristinu Persson i njenu kohortu te da su potpuno neupućeni u
Rentzhogove poslovne afilijacije. Međutim, istina je da je Greta od novembra
2018., pa sve do januara 2019. godine bila članica We Have No Time-ovog savjetničkog borda te je sve vrijeme za to
primala platu (Green, thegwpf.com, 2019), dok se Malena
redovno sastajala sa Catherinom Ringborg koja joj je bliska prijateljica. Kada
je Dominic Green intervjuisao Rentzhoga, ovaj tobožnji borac za ekološku
svijest nije želio priznati da je Gretu i njene roditelje spojio s članovima
Global Utmaningovog borda, kazaši da se ne može tačno sjetiti, ali „ako Svante
tvrdi da nije, onda nije“. (Green, Greta’s very corporate
children’s crusade, 2019) Međutim, dva dana ranije u razgovoru sa
danskim novinarima, Anders Wijkman potvrdio je Rentzhogovu ulogu. Naime, šef
Rimskog kluba – organizacije koja je dospjela u žižu javnosti daleke 1972.
godine kada je objavila izvještaj pod naslovom Limits to Growth u kojem je iznijela prvi tlocrt potencijalne
klimatske apokalipse (Club of Rome, 1972), opisao je kako je Rentzhog doveo
porodicu Thunberg na privatno okupljanje kojem su prisustvovalii svi članovi Global Utmaningovog borda. (Morningstar,
2019)
U
decembru 2018., We Have No Time i Global Utmaning lansirali su novi
izvještaj Rimskog kluba pod naslovom Climate
Emergency Plan, čije tačke Greta iznosi u svim svojim javnim nastupima –
slovo po slovo. (Club of Rome, 2018) Zapravo, to jedino i čini. Zaključak
navedenog izvještaja kazuje da je isključivi izlaz iz trenutnog stanja koje
vodi u planetarnu kataklizmu pozelenjavanje globalnog biznisa masovnim državnim
investicijama i subvencijama. (Club of Rome, 2018) Wjikman po
sopstvenom priznanju smatra Gretu prvim ambasadarom te kampanje (O'Neil T. , 2019), no povlači ručnu
kočnicu kada mu se postavi pitanje o Rentzhegovoj ulozi u stvaranju njenog fenomena.
„Nisam baš siguran koliki su utjecaj imali Rentzheg i njegova mreža, ali mislim
da su ambicije njenih roditelja bile od krucijalne važnosti.“ (Green,
thegwpf.com, 2019)
Iako njen otac tvrdi da ona djeluje posve nezavisno, Wjikman ističe da Greta
ima odlične savjetnike na čelu s univerzitetskim profesorom Kevinom Andersonom (Couronne, 2019) koji je takođe spona
između We Have No Time-a i još jedne
venture capital firme sa sjedištem u Štokholmu, koja je koristila Gretin lik u
sklopu nekoliko promotivnih kampanja. (Green, Greta’s very corporate
children’s crusade, 2019) Iako njeni roditelji tvrde da nisu
upoznati s tom činjenicom, Gretin novi glasnogovornik, Daniel Donner, koji
djeluje iz briselskog sjedišta European
Climate Foundation-a čiji je i uposlenik, potvrdio je njenu saradnju s
rečenom firmom te nedvosmisleno podvukao da je saradnja poslovne prirode. (Hall, 2019) Za pretpostaviti je
da nije jedina.
Moramo
biti svjesni da svjedočimo početku ogromne globalne kampanje s ciljem stvaranja
opšteg konzensusa o Pariškom sporazumu, kako bi se zeleni New Deal sproveo na
osnovu zakonodavnog okvira kojeg kampanja pokušava nametnuti. Naravno, uz pomoć
bogatih elita – za bogate elite! Uspjeh kampanje je neophodan za otključavanje
triliona dolara namijenjenih za masovno industrijsko, energentsko,
informatičko, agrarno, infrastrukturno, obrazovno i svako drugo redefinisanje
planete zahvaljujući kojem će se jako mnogo ljudi strahovito obogatiti.
Sporazumi koji nas u sklopu buduće legislative očekuju ticaće se raznih pseudo
i kvazisolucija za goruće probleme ove planete, a koje ću navesti u njihovim
angliciziranim oblicima kako bi čitaoci mogli pratiti njihovu predstojeću pojavnost
u svjetskim medijima. Neke od njih su carbon
capture and storage (CCS), enhanced
oil recovery (EOR), bio-energy with
carbon capture and storage (BECCS) i rapid
total decarbonisation (RTDC). Tu su i prijedlozi za uvođenje raznih taksi
poput tzv. poreza na ekosistemske usluge, odnosno oporezivanje prirodnog kapitala što znači da bi u
budućnosti obradiva zemlja, pitka voda i vjetar mogli imati status svojine u
vlasništvu kojekakvih korporacija. Sve navedene „solucije“ opasne su po našu
već razorenu planetu i ne riješavaju njene probleme, već stvaraju nove. Njihova
stvarna svrha nije rješavanje klimatske krize nego je ubrzavanje stagnirajuće
svjetske ekonomije kojoj su potrebna nova tržišta i novi rast. Ono što ova
globalna kampanja proizvodi je obarački mehanizam koji će 90 triliona dolara –
a to je 90 miliona milijardi - ispaliti u nove investicije i infrastukurne
projekte, odnosno u džepove ljudi poput onih koji sjede u Global Utmaningu odakle poslovno sarađuju s Gretinim roditeljima i
njima sličnim izdancima neprofitnog industrijskog kompleksa koji nam lebdi nad
glavom. Time će otpočeti možda i najveći eksperiment iz promjene
bihevioralnosti u historiji čovječanstva, predvođen istim onim elitama koje dvije
stotine godina uništavaju planetu. Tu počinje i prestaje sladunjava priča o
Greti Thunberg – maskoti četvrte industrijske revolucije.
Autor: Denis Švrakić, Prometej.ba
Stavovi iznijeti u tekstu pripadaju autoru, ne nužno i uredništvu portala Prometej.ba
Izvori:
- Bloomberg. (2019). Gustaf Douglas. Retrieved from blooberg.com: https://www.bloomberg.com/profile/person/1410563
- Club of Rome. (1972). Limits to Growth. Retrieved from donellameadows.org: http://www.donellameadows.org/wp-content/userfile...
- Club of Rome. (2018, 12 04). The Club of Rome Climate Emergency Plan. Retrieved from clubofrome.org: https://www.clubofrome.org/project/the-club-of-ro...
- Couronne, I. (2019, 09 25). Greta Thunberg's 'How dare you?' marks major moment for climate movement. Retrieved from japantimes.co.jp:https://www.japantimes.co.jp/news/2019/09/25/worl...
- Global Utmaning. (n.d.). Global Utmaning. Retrieved from Senior Advisors: https://en.globalutmaning.se/
- Green, D. (2019, 08 23). Retrieved from the gwpf.com: https://www.thegwpf.com/greta-thunberg-and-the-pl...- Green, D. (2019, 05 30). Greta’s very corporate children’s crusade. Retrieved from standpointmag.co.uk: https://standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gret...- Hall, G. v. (2019, 02 09). Swedish start-up used Greta Thunberg to bring in millions. Retrieved from svd.se: https://www.svd.se/english-version-swedish-start-...- International Tech News. (2018, August 26). Ingmar Rentzhog Joins Crowdfunding Platform FundedByMe Board. Retrieved from http://internationaltechnews.org:http://internati...- Janouch, V. K. (2019, 01 23). Wir basteln uns eine Klima-Ikone. Retrieved from weltwoche.ch: https://www.weltwoche.ch/ausgaben/2019-4/artikel/...- Lennox, S. (2019, 02 22). Who Is Greta Thunberg And Why You And Dianne Feinstein Should Care. Retrieved from theresurgent.com:https://theresurgent.com/2019/02/22/2-who-is-gret...- Lindahl, B. (2015, 02 07). Minister for Strategic Development Kristina Persson: make the Arctic “green”. Retrieved from nordiclabourjournal.org:http://www.nordiclabourjournal.org/artikler/portr...