Revolucionarna estetika Pabla Picassa

Picasso je prigrlio socijalizam i pokazao da umjetnost može biti oruđe u borbi protiv ugnjetavanja i okrutnosti. No, njegova ostavština ostavlja nam više pitanja nego što daje odgovora

​Smrtonosni čin

Buda je podučavao da se ne ubija, ali njegovi sljedbenici, s vremena na vrijeme, ignoriraju njegove zapovijedi. Da li ubice i dalje mogu biti budisti?

​Kad su se liberali zaljubili u Mussolinija

Prošlog mjeseca bila je stota godišnjica otkako je Benito Mussolini postao talijanski premijer. Njegove prve vlade provodile su mjere štednje i suzbijale radnički pokret – čime je dobio pohvale liberalnih ekonomista u Italiji i inozemstvu

Zašto ne bismo trebali pokušavati biti sretni

Čemu bismo onda trebali težiti? Ne ka sreći ili idealnom životu, već ka tome da nađemo dovoljno smisla u životu da nam je drago što smo živi. Sreća se možda čini kao plemenit cilj - ali težnja ka sreći može biti kontraproduktivna

Zašto je akademsko pisanje tako akademsko?

Obično pisanje želi da oduševi (ponekad, da oduševi i poduči). Akademsko pisanje ima nejasniju misiju. Trebalo bi biti suho, ali također pametno. Bezlično, ali također ubjedljivo. Jasno, ali i sveobuhvatno. Ipak, njegova najdublja nejasnoća vezana je za publiku

Münchenska katastrofa

U prvoj pljački s taocima u Njemačkoj dvojica beskrupuloznih pljačkaša su otela 18 osoba. Oslobodilačka akcija završila je fijaskom, ali je predstavljala prekretnicu u njemačkoj kriminalističkoj povijesti

Dinosauri sadašnjosti i prehrana budućnosti

Tlo nema trajnu strukturu i osjetljivo je na pritiske koji dolaze s površine. Životinje i vozila koja se kreću zemljom uzrokuju njegovo zbijanje. U najekstremnijim slučajevima pogoršavaju se i svojstva samoga tla te se smanjuje njegova plodnost i proizvodna sposobnost

​Šta nije u redu sa tehnokratijom?

Demokratska teorija ukazuje na dvije linije normativne kritike, prva je argument s pozicije moći, a druga s pozicije znanja. Zajedno ukazuju na to da tehnokratija ima ozbiljne nedostatke kao politički, ali i kao epistemički model
Učitavam...