Na jednom zasjedanju partije Zelenih Özdemir je rekao da je tolerantni islam njegove vlastite roditeljske kuće u međuvremenu u povlačenju. „Nažalost ja nisam jedini koji to tako posmatra. Navid Kermani, koji je dobio Nagradu mira njemačkih izdavača, u svome poznatom govoru u frankfurtskoj Pavlovoj crkvi ispričao je nešto slično o svome učitelju teologije, koji je u međuvremenu u egzilu u Holandiji. Njegovu nesreću izazvala je njegova kritička interpretacija nekih izvora islama. Pritom je on uradio upravo ono što je moja majka uradila sa svojom, nazovimo to kuhinjskom teologijom. Ona nije bila teolog nego sasvim obićna radnica: ona je htjela da ono što je naučila od svoje majke i bake prenese na svoga sina.

Međutim ova saznanja stavljaju se sada pod sumnju od strane jednog ogromnog, silnog aparata: tome se teško suprotstavljaju hiljade majki i očeva koji koji hoće da svojoj djeci govore o drugačijem islamu. Već 1980.u Turskoj se, nakon vojnog puča, vlast povezala sa autoritarnom religijom protiv komunizma – Amerikanci, dakle Zapad, uradili su to u Afganistanu sa Talibanom. A danas Saudijska Arabija podržava ovo shvatanje islama sa veoma mnogo novca svuda gdje žive muslimani“, kaže Özdemir.


Saudijski vehabizam nije dio problema, on je njegov uzrok.


Dalje tvrdi kako „“Islamska država” ne dolazi iz ničega. IS ima političke, finansijske i prije svega teološke izvore. A to važi i za Boko Haram i za Al-kaidu i za Taliban. I kad se ti izvori traže obavezno ih nađete u Saudijskoj Arabiji i nekim drugim državama Zaliva. Tamo su ideološki izvori za ovu stranputicu islama. Saudijski vehabizam nije dio problema, on je njegov uzrok.“

Na pitanje koje bi konkretne mjere trebalo poduzeti protiv Saudijske Arabije, kaže: „Saudijska Arabija nam nudi misionarsku pomoć. A ja bih jasno rekao da ta pomoć nije dobrodošla. Ja ne želim da baš Saudijska Arabija gradi džamije po Njemačkoj. Moramo se također zapitati da li je pametno da postojeći problem povećavamo time što i dalje isporučujemo oružje Saudijskoj Arabiji i Kataru – oružje sa kojim se u Jemenu stvara još jedna država koja se raspada i iz koje će ljudi opet postati izbjeglice. Osim toga moramo generalno kritički ispitati naše gospodarske veze sa Saudijskom Arabijom ali i uticaj koji oni imaju na zapadnu politiku ili na tvorce javnog mišljenja. Za mene je džihadizam koji se podržava iz Saudijske Arabije jedna varijanta fašizma. To je, kao što smo vidjeli u Parizu, egzistencijalna prijetnja našem društvu.“

Ostatak razgovora možete pročitati na portalu tacno.net.