'21 godina je kako su građani Bosne i Hercegovine, još jednom, u svojoj bogatoj historiji, pokazali da je Bosna i Hercegovina uvijek bila i da će uvijek biti na strani dobra, na strani pravde, na strani svjetlosti, a protiv svega onoga što ugnjetava slobodu, pravdu i ljudsko dostojanstvo. Bosna i Hercegovina je, po svom biću, antifašistička i takva je preko hiljadu godina, od kako su je naseljavali njeni dobri Bošnjani- bogumili i nadamo se, uz Božiju pomoć, da će takva ostati i u budućnosti.


Poštovani članovi porodica šehida i poginulih boraca, poštovani pripadnici Armije RBiH, čestitam vam 21. godišnjicu formiranja Armije RBiH koja je još jednom, kada je zatrebalo, pokazala da fašizam nikada ne može opstati u Bosni i Hercegovini.'


Što je skandalozno u ovoj čestitci? Sve. Krenimo rečenicu po rečenicu.


Iz čega proizilazi teza da je BiH uvijek bila na strani dobra/svjetlosti itd, kroz cijelu svoju povijest? Što to znači? To je toliko nesmisleno da zapravo nema smisla ni pokušavati dekonstruirati besmislenost teze.


BiH je po svom biću antifašistička? BiH je preko hiljadu godina antifašistička? Ovakve besmislice ne može svatko smisliti, treba doista biti posebno nadaren za to. Dalje, Pljevljak navodi da su nekada Bosnu naseljavali dobri Bošnjani-bogumili. Naravno, bogumili nikada nisu ni postojali, vjerojatno ni u prolazu, na prostoru bosanske i humske zemlje, i to je jasno svakome iole obrazovanijem čovjeku, sa izuzetkom bošnjačkih mitomana. Ako se misli na pripadnike Crkve bosanske kada se kaže 'bogumili', onda valja pojasniti da oni nisu bili bogumili niti su imali veze s bogumilskim učenjem, nego su predstavljali samostalnu crkvu koja se dogmatikom nije razlikovala od katoličke ili pravoslavne. Bogumile u bosanskom kontekstu ozbiljna historiografija je odbacila, ali oni još uvijek služe bošnjačkim mitomanima kao 'deus ex machina' kojim objašnjavaju ponajprije pitanje islamiziranja bosanskog stanovništva za vrijeme turske vlasti, ali i kao sredstvo za konstrukciju 'hiljadugodišnje ugroženosti', narodnog kontinuiteta i drugih nacionalističkih tvorenica. No, ako i izuzmemo to bogumili, ostaje pitanje protiv čijeg su se to fašizma borili stanovnici srednjovjekovne Bosne?


Fikret Plevljak-Ze-DoKanton

SDP-ovac, bogumil i hiljadugodišnji antifašist Fikret Pljevljak


Ako je Armija BiH bila antifašistička i zalagala se za multietničnost, odakle onda da se poginule pripadnike Armije BiH naziva šehidima, dakle jednim religioznim izrazom. Kako su to mogli istovremeno braniti multietničku i sekularnu BiH od agresora i biti borci za religiju?


Za kraj, pogrešno je tvrditi da ijedna od tri vojske u ratu u BiH ima pravo na epitet antifašistička. Svi su klali i činili najstrašnije zločine ondje gdje su bili nadmoćni, a borili se za goli opstanak ondje gdje su bili slabiji. O tome svjedoče etnička čišćenja u Republici Srpskoj, Dretelj, Heliodrom, Grabovica, Trusina, Uzdol, Ahmići itd. Govoriti za jednu vojsku da je antifašistička, da je na strani svjetla, i slične floskule, jest jedna neozbiljna politikantska simplifikacija povijesti, koja također predstavlja i ozbiljan čin mozgocida.


| Prometej.ba | 15.4.2013.