U vremenu pandemije novog koronavirusa SARS-CoV-2 te vanrednih mjera koje su zbog straha od širenja zaraze uvedene širom svijeta, mediji, baš kao i zvanične institucije i njihovi predstavnici, imaju odgovornost da korektno iznose (i prenose) informacije o virusu koji je izazvao globalnu zdravstvenu krizu, piše portal Raskrinkavanje.ba, koji se bavi praćenjem medijskih objava i upozoravanjem na lažne vijesti i na medije koji proizvode lažne vijesti.

Ipak, mnogi portali ovu novonastalu situaciju u svijetu iskorištavaju kako bi došli do većeg broja klikova te povećali broj pratilaca na društvenim mrežama (a time i profit od prikazivanja reklama u člancima), pa se u tu svrhu koriste senzacionalizmom, širenjem dezinformacija, izmišljanjem "vijesti", prenošenjem teorija zavjera te drugim manipulacijama. Jedan od portala koji u BiH i regionu prednjači u korištenju ovih praksi je i Novi.ba - portal o kojem je Raskrinkavanje pisalo niz puta.

Naime, portal Novi na istoimenoj Facebook stranici ima više od 955.000 pratilaca, no ovo nije jedina stranica na kojoj Novi dijeli svoje sadržaje, niti je to približan broj ljudi kojima se na Facebooku svaki dan "serviraju" sadržaji ovog portala. Naime, Novi svoje sadržaje dijeli putem niza drugih Facebook stranica.

Prema podacima koje pokazuje CrowdTangle, alat za praćenje dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama, sadržaji s ovog portala se redovno dijele na više od 80 različitih Facebook stranica.

Analizom podataka o transparentnosti Facebook stranica može se vidjeti da su neke od njih nastale godinama prije pokretanja portala Novi, odnosno da su ih vlasnici ove stranice kupili ili unajmili kako bi svoje sadržaje dijelili sa što većom publikom.

Budući da je lista ovih stranica prilično duga, spomenut ćemo samo neke od njih. To su stranice Balaševizam sa 174 hiljade pratilaca, Volim da se smejem sa čak 319 hiljada pratilaca, Smori me (193.000), a između ostalih tu je i stranica degutantnog naziva Najljepše cure osnovnih i srednjih škola koji broji preko 50.000 pratilaca.

Stranica kriminalnog naziva jedna je od platformi na kojima se promoviraju sadržaji portala Novi.ba. Više od 50.000 ljudi označilo je tu stranicu lajkom. Stranica je nastala prije pokretanja portala Novi.ba - vlasnici su je kupili ili unajmili kako bi dijelili sadržaje sa što većim brojem ljudi i tako zarađivali što više para preko oglasa.


Ova "poslovna strategija" je tako s vremenom portalu Novi "obezbijedila" milione pratilaca na ovoj društvenoj mreži (više od 7 miliona prema podacima iz prošle godine), o čemu detaljno možete čitati u analizi “Farma klikova”: Novi.ba koja je na stranici Raskrinkavanja objavljena u julu 2019. godine.

Ako uzmemo u obzir ovu činjenicu, kao i onu da Novi svakodnevno objavljuje dezinformacije i lažne vijesti, te na različite načine manipuliše sadržajima koje prenosi s drugih portala, jasno se vidi da se radi o poslovnom poduhvatu koji nema nikakve veze s profesionalnim novinarstvom. Shodno dosadašnjoj praksi, val netačnih informacija, lažnih vijesti i klikbejta na ovom portalu u vrijeme pandemije novog koronavirusa je nezaustavljiv, piše Raskrinkavanje u svojoj analizi.

Detaljniji pregled pisanja ovog „poslovnog poduhvata“ koji zarađuje od profesionalnog smišljanja senzacionalizama i laži s akcentom na temu koronavirusa možete pročitati na Raskrinkavanje.ba.

Inače, u Impressumu ovog portala je za izdavača naveden Novi.ba d.o.o. na adresi Envera Šehovića 14 u Sarajevu, čiji je direktor Damir Kaletović, nekadašnji novinar. Ne navodi se ni ko su suradnici portala ni ko su njegovi urednici. Dobro je da imaju bar toliko stida.


Prometej.ba/Raskrinkavanje.ba