Duboko smo pogođeni aktualnim događanjima na Bliskom istoku i terorom kojeg provodi takozvana „Islamska država“ (IS) prema civilima i zatvorenicima drugih vjera. Gnusno nasilje, koje proizlazi od pristaša IS-a, negira sva pravila ljudskosti i civilizacijske norme, u čijem je stvaranju islam igrao i igra važnu ulogu. Takvu interpretaciju islama, koja ga pervertira u arhaičnu ideologiju mržnje i nasilja, strogo odbijamo i najžešće osuđujemo.


Obzirom na rastući broj mladih ljudi u Evropi, koji se priklanjaju misli IS-a i drugih ekstremističkih formacija, svjesni smo kao zastupnici islamsko-teološke struke svoje odgovornosti i potrebe suprotstaviti se takvoj interpretaciji islama upravo u pogledu na islamsku tradiciju. Interpretacija islama ne smije biti prepuštena ekstremistima i nasilnicima te u Njemačkoj mora proizaći iz srži društva, između ostalog na univerzitetima.


Zalažemo se, i ne najzad samo u našem univerzitetskom poslu, za islam iz kojeg će se crpsti humanost, nenasilje, vrednovanje pluraliteta i poštivanje ljudi bez obzira na pripadnost.


Aktualni konflikti na Bliskom istoku ali i u drugim dijelovima svijeta pokazuju kako se razantno, iz beznadnih socijalno-političkih okolnosti, razvija razumijevanje religije usredotočeno na nasilje.


U demokratsko slobodarskim državama Evrope vidimo nasuprot tome šansu prikačiti se na bogato naslijeđe duhovnopovijesne i religiozne tradicije islama u susretu sa drugima, te se otvoriti kritičkim perspektivama. Tako se studenti osposobljuju vlastite religiozne resurse koristiti za oblikovanje produktivnog suživota i kreativno se uključiti u budućnost njemačkog društva. To uključuje i priznavanje muslimana kao dijela Njemačke i shvaćanje ozbiljnosti prošlih i nedavnih islamofobičnih događaja koji su prepreke na ovome putu.


Samo se reflektirajućim razdvajanjem, uz pomoć islamskog učenja i prakse pod slobodnim uvjetima, može razdvojiti islamski znanstveni i normativni razvoj od kriznih odnosa i konteksta političke represije. I samo se tako mogu pronaći produktivni odgovori islama na izazov globalnog suživota. Stoga je slobodna akademska znanstvena produkcija na njemačkim univerzitetima važan preduvjet.


Prof. Dr. Bekim Agai, izvršni direktor na institutu za studije islamske kulture i religije, Goethe univerzitet Frankfurt a.M

Prof. Dr. Maha El-Kaisy Friemuth, izvršna direktorica na odjelu za studije islamske religije, Friedrich-Alexander univerzitetu u Erlangen-Nürnberg

Prof. Dr. Mouhanad Khorchide, izvršni direktor centra za islamsku teologiju, Westfälische Wilhelms univerzitet u Münsteru

Prof. Dr. Yasar Sarikaya, profesor islamske teologije i didaktike, Justus-Liebig univerzitet Gießen

Prof. Dr. Erdal Toprakyaran, izvršni direktor centra za islamsku teologiju, Eberhard Karls univerzitet u Tübingenu

Prof. Dr. Bülent Ucar, izvršni direktor na institutu za islamsku teologiju, Univerzitet u Osnabrücku

 

mosques37

 

Potpisnici:

1. Nimet Seker, doktorand na postdiplomskom studiju islamske teologije, Goethe-Universität Frankfurt a.M.

2. Dr. des. Ertugrul Sahin, znanstveni suradnik Postdoc-Gruppe II Wissens- und Methodentransfer, Frankfurt

3. Mohammed Helow, student „Islamskih studija“ petog semestra na Institutu islamske kulture i religije

4. Ali Ghandour, doktorand na postdiplomskom studiju islamske teologije, Centar za islamsku teologiju, Universität Münster

5. Univ.-Prof. Mag. Dr. Zekirija Sejdini, voditelj odjela islamske religijske pedagogije na institutu za stručnu, Universität Innsbruck

6. Dr. Ahmed M. F. Abd-Elsalam, ZIT Münster

7. Dr. Ruggero Vimercati Sanseverino, znanstveni suradnik u Centru za islamsku teologiju Tübingen

8. Rida Inam, znanstveni suradnik profesure za islamsku teologiju i didaktiku na JLU-Gießen

9. Dr. Armina Omerika, znanstvena suradnica, Institut za studije islamske kulture i religije, Goethe-Universität Frankfurt

10. Prof. Dr. phil. et med. habil. Dr. (TR) Ilhan Ilkilic, gostujući profesor, Institut za studije islamske kulture i religije

11. Dr. Mark Chalîl Bodenstein, gostujući profesor za islamsku religiju, Stiftungsgastprofessor

12. Serdar Kurnaz M.A., doktorand na postdiplomskom studiju islamske teologije Zaklade Mercator Institut za studije islamske kulture i religije, Uni Frankfurt

13. Ahmet Inam, profesor islamske teologije i didaktike, Uni-Gießen

14. Rabia Bechari, dušobrižnica, predsjednica upravnog odbora muslimanskih dušobrižnika Salam e.V. Frankfurt, njemačka udruga islamskih zajednica

15. Marie-Christine Heinze, znanstvena suradnica u odsijeku za islamsku znanost i bliskoistočnih jezika na Universität Bonn

16. Dr. Ismail H. Yavuzcan, Universität Tübingen, Centar za islamsku teologiju, katedra islamske religijske pedagogije

17. Burcu Yilmaz, znanstveni suradnik, Centar za islamsku teologiju, Westfälische Wilhelms-Universität Münster

18. Dr. Udo Simon, znanstveni koordinator, Centar za islamske studije, Frankfurt/Gießen

19. Muhammed M. Akdag, Dr. Phil., islamske nauke

20. Dr. Mahmoud Abdallah, znanstveni suradnik, Centar za islamsku teologiju (ZITH), Universität Tübingen

21. Raida Chbib M.A., znanstvena suradnica na institutu za studije islamske kulture i religije, Goethe- Universität Frankfurt

22. Dr. Ayse Basol, postdokrtorand i znanstvena suradnica u Postdoc-Gruppe I: Wissens- und Methodenkonzepte, Uni-Frankfurt

23. Serdar Aslan, predsjedatelj njemačke islamske e.V. (Frankfurt)

24. Talha Taşkınsoy B.A., znanstveni suradnik, Institut za studije islamske kulture i religije, Goethe-Universität Frankfurt am Main

25. Hatice Durmaz, predsjednica vijeća muslimanskih studenata i akademika e.V. (RAMSA e.V)

26. Miyesser Ildem, predjedateljica, ZIF –Centar za islamske ženske studije i unaprjeđenje položaja žena

27. Bacem Dziri, predsjedatelj RAMSA-starješina

28. Serdar Günes, znanstveni suradnik, Institut za studije islamske kulture i religije, Goethe-Universität Frankfurt

29. Fatma Aydinli, islamske studije, Frankfurt

30. Rabeya Müller, Centar za islamske ženske studije i unaprjeđenje položaja žena, Köln

31. Dr. Tarek Badawia, voditelj Nachwuchsgruppe II, Norm, Normativität und Normwandel na odjelu za islamske religijske studije DIRS, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

32. Mehmet Koc , student „Islamskih studija“ šesti semestar na institutu za islamsku kulturu i religiju

33. Prof. Dr. Ömer Özsoy, profesor egzegeze Kura'na institutu za islamsku kulturu i religiju, Goethe-Universität Frankfurt a.M.

34. Prof. Dr. Enes Karić, Fakultet islamskih nauka, Sarajevo, Bosna i Hercegovina

35. Tuba Nur Tekin, šesti semestar, demonstrator, institutu za islamsku kulturu i religiju, Goethe-Universität Frankfurt am Main

36. Ahmed Sami, M.A., Centar za islamsku teologiju, Westfälische Wilhelms-Universität Münster

37. Sarah Hartmann, koordinatorica ZIT Münster

38. Dr. Hala El-Deken, znanstvena suradnica, Centar za islamsku teologiju, Westfälische Wilhelms-Universität Münster

39. Dr. Diaaeldin Hassanein, znanstveni suradnik Postdoc-Gruppe "Frieden, Religion und Bildung" Interdisziplinäre Gruppe, Institut za islamsku teologiju, Universität Osnabrück

40. Rafet ÖZTÜRK, M.A. – politolog i stručnjak za islam, predsjedatelj kršćansko-islamske inicijative za dijalog i mir

41. Şuayip Seven, M.A., znanstveni suradnik, Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Centar za islamsku teologiju

42. Jan Felix Engelhardt, doktorand islamske teologije, koordinator projekta

43. Dr. Hermann Becke, SEKEM-Österreich

44. Jasser Abou Archid, M.A. , znanstveni suradnik na Institutu za islamsku teologiju na Universität Osnabrück

45. Zishan Ahmad Ghaffar, doktorand islamske teologije, Centar za islamsku teologiju Münster

46. Tim Sievers, B., nastavnik arapskog jezika, Institut za studije islamske kulture i religije


mosques40


 

http://www.uni-frankfurt.de/51847589/Stellungnahme

Preveo: Darko Pejanović

Prometej.ba, 02.09.2014.

Na fotografijama: Omayad džamija u Siriji, Ubudiah džamija u Kuala Kangsaru (Malezija) i džamija Al-Hassana II U Kazablanki (Maroko)