Izgubljeni zavičaj

Sporazum u Lozani 1923. predviđa međusobnu razmjenu stanovništva između Grčke i Turske

„Armensko pitanje“ završava u genocidu

Na početku XX. stoljeća bilo je moguće uništiti skoro čitav jedan narod, skoro na opću ravnodušnost prosvijećenog svijeta, tako da je sam Hitler pred invaziju na Poljsku zabrinutim generalima za moguće reakcije svijeta rekao: „Tko se još sjeća Armenaca!“

Armenci, između Crkve i nacije

Armenci su bili među onima koji su najviše profitirali od reformi u Osmanskom Carstvu. Mnogi Armenci zauzimali su vrlo visoke položaje u državnoj upravi, puno više od drugih kršćanskih zajednica

Tur Abdin, planina slugu Božjih

Na području Tur Abdina, do početka prošlog stoljeća živjelo je preko petsto tisuća kršćana, većinom siro-jakobita, siro-katolika, kaldejaca-katolika, Armena i Asiraca. Danas ih je ostalo oko 2500 na cijelom području

Biti kršćanin u Saudijskoj Arabiji

Jedina zemlja u kojoj je zabranjeno prakticiranje ijedne druge vjere osim islama jest Saudijska Arabija, pravdajući se tradicijom da je Arabija za muslimane Sveta zemlja, i da se čitava zemlja tretira kao jedna velika džamija

Palestinci kršćani: dvostruko nepoželjni

Od kraja XIX. st. područje Palestine i Izraela napustilo je 85 % kršćana. Oni se osjećaju dvostruko nepoželjni: Izraelci ih ne prihvaćaju jer su Palestici, a Palestinci–muslimani, jer su kršćani

Latinsko kršćanstvo u Jeruzalemu: od križara do fratara

O križarskim ratovima pisalo se mnogo u povijesti, naročito o motivima za Prvi križarski rat. Izneseno je mnoštvo teorija, ovisno o ideološkoj pripadnosti povjesničara, iako bi trebali ostati pri činjenicama, razlikujući ih od tumačenja

Muslimani i Jeruzalem: percepcije, ideologija, praksa

U muslimanskoj tradiciji, Jeruzalem je kroz povijest nazivan različitim imenima: Jerušalaim, Iliya, Bayt al Maqdis, al-Bayt al Muqadas, al-Quds. Već toliko imena za ovaj grad znak je njegove duge povijesti, ali i različitog tumačenja, ponekad suprotnog
Učitavam...